Zeehonden, stage en onverwachts bezoek! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Eline Vink - WaarBenJij.nu Zeehonden, stage en onverwachts bezoek! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Eline Vink - WaarBenJij.nu

Zeehonden, stage en onverwachts bezoek!

Door: Eline Vink

Blijf op de hoogte en volg Eline

17 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Grabouw

Poeh, is alweer een behoorlijk tijdje geleden zeg. Eigenlijk wilde ik nog voor ik het bezoek uit Nederland kreeg nog schrijven, maar ondanks (of beter gezegd: dankzij) het lage tempo hier is het er niet meer van gekomen.

Beginnend bij de dingen die we in de weekends hebben gedaan..
In mijn vorige blog schreef ik dat ik de tafelberg ging beklimmen, dit is helaas door de bewolking niet doorgegaan. Op 5 april ondernamen we poging 2, maar zoals wel vaker blijkt ‘driemaal is scheepsrecht’, op paasmaandag en Lennard’s verjaardag 6 april zijn we hem pas gaan beklimmen.
Het was een pittige klim, maar absoluut de moeite waard. Naar onderen ging bij mij gemakkelijker dan naar boven. Lekker voor de spieren en goed voor de conditie, echt iets voor mij dus!

Nog even terug naar waar ik gebleven was..
In maart heb ik the Old Biscuit Marker bezocht. Daar onder andere heerlijk gegeten en uit een kokosnoot gedronken en die daarna opgegeten. Daarna hebben we the Hunt Game (Escape Room) gedaan. Hierbij moesten we in een groepje binnen een uur uit een kamer zien te komen door middel van raadsels. Helaas was het mijn groepje niet gelukt… Dit weekend hebben we ook gesurft. Eindelijk weer, ik had het stiekem best gemist. Liefst zou ik dit ieder weekend doen, maar helaas is een geschikt strand net iets te ver weg vanuit Grabouw.
Verder hebben we de dans van Child Welfare gehad en de dans van Paddy (dit was in mei). Lekker gedanst en gedronken. Heerlijk sfeertje! We zijn vaak uit geweest (in Grabouw, Kaapstad en Stellenbosch), maar dat spreekt voor zich.

In april dus onder andere weekendjes niet veel gedaan. Lekker in de zon gelegen en voor school gewerkt. Maar buiten het leuke weekendje dat we de Tafelberg beklommen en naar Bo Kaap zijn geweest (wijkje met allemaal gekleurde huisjes), zijn we ook met zeehonden gaan zwemmen. Dit was heel gaaf! Het water was ijskoud, zelfs met wetsuits (ben natuurlijk ook een koukleum), maar dat was het absoluut waard. Er waren echt veel zeehonden om ons heen. Ze lieten ons schrikken door ineens snel naar je toe te zwemmen. Op het einde waren ze wat minder lief, ze beten zachtjes. Gelukkig kregen we op de boot warme chocomelk en warm water in onze wetsuits gegoten.
Zoals de meeste wel weten kwamen 25 april niet alleen mijn ouders aan, maar ook Lennard! Dat was een onverwachtse, maar aangename verassing! Ik word hier veel te veel verwend soms door allemaal lieve mensen!
De eerste week dat het drietal hier was heb ik ze omgeving Kaapstad laten zien, waaronder: Seapoint, Kaap de Goeie Hoop, Boulders Beach met de pinguïns, mijn stages, Muizenberg, Long Street en het centrum van Kaapstad, Houtbay en de Tafelberg.
Na de eerste week op 1 mei gezellig te hebben afgesloten tijdens de dans van Paddy zijn we 2 mei begonnen met het bereizen van de Gardenroute, te beginnen bij Mosselbay waar we in een treincoupé sliepen. Geniaal dus! We zijn in Port Elisabeth geweest en bij Addo Elephant Park. Waar we op mijn verjaardag een safari hebben gedaan met onze eigen auto en op een olifant hebben gereden, super ervaring! Tijdens de safari hebben we veel beesten van dichtbij gezien, zelfs olifanten die vochten naast onze auto. We hebben er 2 van de big 5 gezien: de olifant en de leeuw. De dag erna hebben we een tour gedaan waar mensen enthousiast werden van de linkerbil van een olifant op 20 km afstand. Er was even enige teleurstelling, maar we hebben een derde van de big five gezien: de buffel. Als Dodo komt moet ik dus hard gaan zoeken tijdens volgende safari’s.
Via Plettenberg Bay zijn we terug gereisd richting Scarborough, waar we de laatste nacht dat Lennard er bij was doorbrachten bij medemuzikanten.
Na zaterdag Lennard helaas weer te hebben moeten uitzwaaien zijn mama, papa en ik deels terug gereisd op de Gardenroute. We hebben steeds prachtige accommodaties gehad! De mensen zijn erg vriendelijk en de prijzen zijn aantrekkelijk, wat overigens ook voor het eten geldt.
We zijn naar Brenton on sea geweest, dichtbij het gezellige plaatsje Knysna. We hebben gewandeld bij Tsitsikamma, een andere route dan die we een week eerder met Lennard erbij hebben gedaan. Verder hebben we paardgereden en op een struisvogel gezeten. Het was erg komisch, maar ik had toch ook wel medelijden met de beesten, ondanks ik het rijden zelf leuk vond zou ik het dus niet een tweede keer doen.
Vrijdag heb ik mijn ouders helaas weer moeten uitzwaaien na een geweldige drie weken.

Aangezien ik vaker via via te horen krijgen dat mensen zich afvragen of ik wel iets doe voor school/stage, zal ik hierbij een kort stukje schrijven over wat ik hier doe.
Bij Kabouterland crèche en Eluxolweni crèche ben ik bezig geweest met individuele gesprekken en opdrachten te doen met de kinderen. Hierbij heb ik gekeken hoe zij zich op verschillende gebieden ontwikkelen. Ik heb ze laten tellen, de dagen van de week laten opnoemen, de maanden van het jaar, de seizoenen van het jaar, de kleuren, vormen en dieren laten benoemen. Verder liet ik ze een puzzel maken op mijn tablet om te kijken hoe hun fijne motoriek ontwikkeld is.
Nu ik weet wie waar moeite mee heeft neem ik de kinderen apart of in groepjes om hier mee te oefenen. Verder help ik een jongen met zijn concentratie, dit is gekoppeld aan een schoolopdracht.
Bij Dennegeur (de basisschool) doe ik samen met een andere medestudent opdrachten of spelletjes die bij een thema horen, waar de kinderen iets van kunnen leren.
Ik heb ook een individuele casus, ik heb pas gesprek gehad met de oma van de jongen en wat zij graag zou willen bereiken bij hem samen met mij. De volgende keer zal ik de jongen spreken en daarna ga ik huisbezoeken doen.
Verder doe ik nog Parenting Skills waar helaas weinig ouders komen opdragen en de Boysgroup waarbij de jongens ook vaak niet komen opdagen.
Ik ben dus vooral bezig met de kinderen te begeleiden en helpen bij hetgeen zij moeite mee hebben.
Hopelijk hebben jullie zo een beter idee wat ik hier doe, als iemand vragen heeft vind ik het alleen maar leuk om ze te beantwoorden!

Op 24 juni komt Dominique in Kaapstad aan, dus daar heb ik heel veel zin in!
Dat was het wel weer, tot de volgende keer! Dan zal ik al wel weer bijna naar huis gaan.. Wat vliegt de tijd!





  • 17 Mei 2015 - 23:56

    Dominique:

    Hey leukie,

    Weer heerlijk om dit verslag van jou te lezen.
    En jazekers gaan we er alles aan doen om de "big five" te zien!
    We zijn goed voorbereid in ieder geval! (camera + verrekijkers)
    Ik kan niet wachten tot ik eindelijk weer bij je ben!
    Begint nu steeds meer en meer te kriebelen!
    Nog dik 5 weken en we zijn weer bij elkaar en kunnen we jou avontuur nog een leuk vervolg geven door samen een mooie avontuurlijke reis door Zuidelijk Afrika te maken :D.

    Heel veel succes met het afronden van je stage en uiteraard vergeet niet lekker te genieten!!
    Dikke poen en knuffel

    Dodo a.k.a froggie

  • 18 Mei 2015 - 10:12

    Mamma Marjon:

    Het waren idd drie hele fijne weken bij jou in dat prachtige land Zuid Afrika.
    Nog maar 5 weken werken-stage voor jou en dan ga je weer genieten van vele andere mooie plekken.
    De dag dat wij samen met papa,Lennard en jou naar al je projecten en stageplekken gingen kijken waren heel indrukwekkend,fantastisch dat je daar een steentje kunt bijdrage aan het welzijn van de kinderen uit de Townships.
    Sjattie,nogmaals,ik ben trots op je.
    Love you
    Geniet er nog van en toitoitoi met alles wat je nog moet doen voor je stage-school.
    Liefs van Mamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 11 Jan. 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 21892

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 07 Augustus 2015

Theewaterkloof Zuid-Afrika

06 Maart 2012 - 27 April 2012

Australië 2012

Landen bezocht: