Whitsundays - Reisverslag uit Townsville, Australië van Eline Vink - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Townsville, Australië van Eline Vink - WaarBenJij.nu

Whitsundays

Door: wauwaustralie

Blijf op de hoogte en volg Eline

16 April 2012 | Australië, Townsville

Lieve vrienden,

Whitsunday sailing tour zit er alweer op! Time flies.
Het was een te gekke ervaring, ondanks dat het weer wat tegenzat (ja lach maar). Het waaide hard. Helaas, wat dus echt wel heel erg helaas was, zijn we niet naar whithaven gegaan, omdat het te gevaarlijk was op de zee. Whithaven was toch wel een belangrijke reden dat ik ging. Die prachtige foto die bij Stefan thuis hangt.. ik wilde graag ook dat witte, zachte zand voelen.
Dus een reden om terug te gaan haha!
We hebben een paar keer gesnorkelt. En wauw:
IK HEB EEN STUK MET EEN GROTE SCHILDPAD MEEGEZWOMMEN. Dat was dus weer zo'n 'oh my god'- momentje. Fantastisch!
Koraal in alle kleuren. Er zwommen vissen met kleuren waarvan ik het bestaan niet wist. Ze waren overal om me heen, alle soorten.
Slapend terwijl de boot op de golven van de zee bewoog. (Moest natuurlijk veel aan jou denken Ireen!)
We zijn goed nat geworden op de kant met allemaal een felgele regenjas aan. Die boot ging behoorlijk scheef!
s'Avonds wijntjes doen met muziek aan ergens op zee.
Mooie ervaring rijker!
Terug in Airlie Beach was het vies weer (ja lach nog maar een keer). Dus mijn oplossing leek mij zo: Shoppen! Ik heb gister zelfs nog een goed doel gesteund: WWF. Een shirtje+broekje ervan gekocht omdat ik nog niks had.
Leuk souvenirtje voor mama...
Eergister emotioneel afscheid van Vera genomen. Gaat toch wel raar zijn na 1,5 maand te hebben samengereist.
Nu heb ik niemand meer die continu bij me is om tegenaan te lullen... Ik zoek wel iemand, maaaar: ik ga je missen Vera.

Vandaag een heerlijk dagje in Magnetic Island gehad. Eergister ontmoette ik Tereza uit Tjechie, zij reist ook alleen. s'Ochtends weer een slang mogen vasthouden, allerlei soorten reptielen waaronder een krokodil en een schattige koala.
Daarna hebben Tereza en ik besloten een auto te huren om zo het eiland te verkennen. Prachtige plaatsjes gezien op dit ontzettend mooie eiland. Walibi's gevoerd, dat was izo leuk. Er waren ook walibi's met kleintjes in hun buidel, zo schattig!
Vandaag vroeg opgestaan om in mijn eentje naar het ontzettend mooie national park te gaan (waar ik een koala in het wild heb gezien wayo!) en nog even Townsville te bekijken voordat mijn bus over 2 uur alweer vertrekt naar Mission Beach! Morgen een dagje raften en ik heb nog veel meer leuke dingen voor de boeg voordat ik over minder dan 2 weken alweer naar huis ga. Maar dat vertel ik jullie tegen die tijd wel! Even spannend houden...

Liefs van Eline


  • 16 April 2012 - 03:08

    Vera:

    Aaaaaaaah ik mis jou ook..
    Ik zie je snel in Cairns.

    Kusjeee

  • 16 April 2012 - 05:26

    Mama:

    Goeimorgen Eline,
    Hebben gisteren weer even geskypt samen met Stefan die gezellig een weekendje bij ons was dus had al vanalles gehoord.
    Ja ,die onderwaterwereld die is zooooo onbeschrijvelijk mooi kwa kleuren en dierlijke ontmoetingen,dat moet jezelf meemaken om dat gevoel van WAUW te ervaren.Maar meezwemmen met die grote schildpad lijkt me geweldig apart.
    Nog veel plezier met alle sjieke dingen die je gaat doen en zien.
    Tot gauw lieverd,Kusjes van Mama

  • 16 April 2012 - 14:08

    Ireen:

    Hi Eline, wat leuk dat je aan mij gedacht hebt. Ja, slapen op zee, terwijl de golven je wiegen, vind ik zaaaalig !
    Maar zwemmen met zo'n reuzenschildpad, dat moet geweldig zijn en dan ook dat prachtige koraal en al die kleurrijke vissen, die ik alleen van tv ken, heerlijk!
    Blij dat je weer een nieuwe reisgenote gevonden hebt, je bent toch echt een heel sociaal type, maar ik begrijp dat je Vera wel mist.
    Op naar het volgende avontuur! Ik kijk al uit naar het verslag.

  • 17 April 2012 - 04:26

    Marja -schone Moeder:

    Hey Eline, wat een fantastische ervaringen. Jammer, dat je whithaven niet hebt kunnen zien, maar dat betekent wellicht dat je binnenkort weer regelmatig in onze keuken zit om het op de foto alsnog te bewonderen. Stefan begint de dagen nu wel af te tellen en wij ook hoor! Liefs

  • 18 April 2012 - 14:00

    Sandra:

    Hee buurmeisje,

    Je verhalen blijven jaloersmakend... (en gelukkig ook herkenbaar, want ook ik had slecht weer tijdens whitsunday tour!) Maar gelukkig is die onderwaterwereld hoe dan ook prachtig!
    Geniet nog van je laatste 2 weken!! x Sandra

  • 19 April 2012 - 14:24

    Susanne:

    ik ben
    -zo jaloers-

    :D xxxx

  • 20 April 2012 - 09:25

    Rianne:

    Leuk om te lezen Elien! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Eline

Actief sinds 11 Jan. 2012
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 21900

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 07 Augustus 2015

Theewaterkloof Zuid-Afrika

06 Maart 2012 - 27 April 2012

Australië 2012

Landen bezocht: