Fraser Island, Outback Tour & Emu Park - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Eline Vink - WaarBenJij.nu Fraser Island, Outback Tour & Emu Park - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Eline Vink - WaarBenJij.nu

Fraser Island, Outback Tour & Emu Park

Door: wauwaustralie

Blijf op de hoogte en volg Eline

10 April 2012 | Australië, Airlie Beach

Lieve vrienden,

Allereerst, veel te laat maar goed: Fijne pasen allemaal nog!
Sorry dat ik zo lang op me heb laten wachten maar hier ben ik weer en ik leef (8 uur later).
Laat ik even beginnen met Fraser Island. Wauw wat een prachtig eiland. Het was een tour van 3 dagen en 2 nachten en we hebben echt veel gedaan en gezien. We hadden een geniale tourguide, maar dat zijn ze allemaal tot nu toe. We reden in een bus over het eiland. De bus ging alle kanten op, je moet echt niet wagenziek zijn! Ik vond het prachtig. Lake Mc Kenzie was heel mooi, wat een prachtig blauw water.
De bekende boot die op het strand ligt gezien.
Een dingo! Zoals dat natuurlijk hoort als je op fraser island bent. Hij was/leek helemaal niet zo eng als dat steeds gezegd werd.
Fraser Island is trouwens, even dat jullie het weten, het grootste zandeiland van de wereld... Kan ik ook weer even opscheppen! En wat ook even gezegd moet worden: we hadden een erg gezellige groep deze trip!
Na Fraser zijn Vera en ik na nog 1 dagje in Hervey Bay naar Gladstone gegaan om de dag erna de Kroombit Outback Tour te doen.
Kroombit, wat was dat super. Echte Australische cowboys. Wat ik heb gedaan daar: Paardrijden, schieten, onder de sterren slapen met veel te veel muggen/back to basic, zweepslaan, op een elektrisch stier zitten, quad rijden, geiten vangen met een lasso, geiten naar hun stal drijven met een paard, het Kroombit National Park gezien en daar van een (als ik even een beetje overdrijf) 14 meter hoge rots gesprongen. Daar wel blauwe plekken aan overgehouden want was wel pijnlijk, maar was het zeker waard. (Oja ik heb helemaal geen last meer van mijn surfelleboog! (maar word gestoord van de jeuk van mijn duizende muggenbulten, dankje mama voor het 'kalmerende gel tegen jeuk door insectenbeet'- spul!)...)
Toen weer terug gegaan na de tour naar Gladstone. Daar was een Duitse jongen die we al hadden gezien het ene nachtje in dat hostel. We wilde naar Emu Park en hij ook met zijn auto. Vera en ik vonden het wel erg leuk om een keer met een auto te reizen voor de verandering. Dus dat gedaan. Toen hadden we daar een probleem ivm pasen zat alles vol. Dus moesten we in de auto slapen, wat niet chill lag. Dus gingen we op het strand liggen, waar veel te veel muggen waren. Dus gingen Vera en ik in de auto, de jongen sliep al op het strand. Dus hadden we meer ruimte, sloegen half uur lang muggen dood en sliepen toch nog even. Gelukkig hadden we ons hostel voor de dag erna al geboekt. Op een leuk marktje geweest, strand. En de 2e dag met de ferry naar een eiland geweest: Great Keppel Island (bijna als enigste op een prachtig witzand/blauwwater-strand geweest) waar ik tussen een school van miljoenen vissen heb gezwommen. Waarschijnlijk hoorde je een paar keer 'o my god' door mijn snorkel want echt: dat was wonderbaarlijk mooi!
Even voor de mensen die zeggen dat dit een once in a lifetime experience is: nee.
Iedereen zou dit moeten doen, sowieso!
Vandaag Airlie Beach en morgen op naar de Whitsundays 3 daagse zeiltocht!
Voor degene die het willen weten/nog niet wisten. 27 april om 06.25 uur arriveer ik op schiphol, ik ben heel benieuwd wie op mij zullen wachten (ondanks ik maar zo kort weg ben geweest).
Time flies...

Liefs van Eline

  • 09 April 2012 - 20:10

    Ireen:

    Fantastisch reisverslag Eline ! 't Is alsof ik er zelf bij ben ! Geweldig wat je allemaal onderneemt. En ja, iedereen moet dit doen. Volgend jaar charteren wij gewoon met z'n allen een vliegtuig naar Australië.
    Geniet nog, want het gaat nu heel snel !
    xxx
    Ireen.

  • 09 April 2012 - 21:47

    Mama:

    GEWELDIG,ik moest zo lachen om je verhaal,zag t allemaal echt voor me.
    Eline achter de geiten aan....Jippieajee,Eline helemaal onder de blauwe plekken want jaaaaaaa je zal van die rots afspringen...kedeng op t water,dubbelliggen in een autootje en ipv schaapjes te tellen tel je de muggen....zaaaalig toch
    Ben blij dat je geen last meer hebt van je arm.
    Ireen zal in haar nopjes zijn met je zeilreisverslag,da''s een echte zeevrouw,ze zou graag met je meegaan.
    Ik weet dat je centjes bijna op zijn ,t is een erg duur land he ,dat mooie Australie,maar je hebt al zoveel gezien en beleefd in die paar weken,we gaan je met open armen ontvangen......
    Geniet er nog van Sjattie
    LOVE YOU xxxjes Mama

  • 10 April 2012 - 02:31

    Marja-schone Moeder:

    Hallo Eline, wat fijn om weer een berichtje van je te lezen. Je bent al helemaal Australië-minded. Iedereen die er geweest is, herkent het. Heel erg leuk om je verhalen te lezen. Ik zoek steeds op de kaart op waar je bent, zodat ik je verhalen beter kan volgen. We zien uit naar je terugkomst, maar geniet nu nog,
    Liefs.

  • 10 April 2012 - 12:28

    Mam/pap/vera:

    Hoi, wat doen jullie leuke dingen. We zijn altijd erg blij met je reisverslag,je schrijft uitgebreid en jullie enthousiasme
    bruist eruit. Jammer dat je al weer weg moet. Leuk dat je je hebt ingeschreven voor Nijmegen, heel veel plezier met je zeiltocht.
    groetjes Linda en Nico

  • 10 April 2012 - 12:43

    Susanne:

    aaw, australië klinkt echt als een geweldig chill-land (: en het lijkt mij al helemaal geweldig om daar te paardrijden, wow
    je hebt echt kei leuke dingen gedaan in Kroombit. wel vervelend van die vele muggen hihi, ik zou er ook helemaaal gek van worden. wel 'n gedoe zeg met slaapplek enzo regelen zeg!
    haha, heb vorige week de geweldige film finding nemo gekeken dus vind 't wel grappig dat je tussen de vissen hebt gezwommen& ik kan me er wel wat van voorstellen dat het zo wonderbaarlijk is. al zou ik het zelf maar eng vinden geloof ik n_n
    27 april om 06.25 ben je er weer dus, staat genoteerd! ;) maar tot dan, GENIET er nog maar zo veel mogelijk van!

    xxxxx
    je nichtje<3

  • 10 April 2012 - 12:51

    Gaby:

    :D Ik geloof dat ik ook maar eens ga boeken! Geweldig hoe je dit weer bescrhijft. Genieten meis, van je volgende avontuur! Dikke kus! X

  • 10 April 2012 - 16:48

    Ingrid:

    Hoi Eline,at zal even

    Leuk hoior, hoe je ons op de hoogte houd. Wat een geweldige dingen maak je mee. echt fantastisch! Hopelijk kun je straks ook nog genieten van ons kneuterige landje. Maar zover is het nog lang niet. Leef en geniet!
    Dikke kus, Ingrid

  • 11 April 2012 - 07:28

    Andrea Mulder.:

    Hey Eline,

    Wat gaaf wat je allemaal mee maakt, en wat genieten we van al je verslagen.
    Dikke knuffel.

    Liefs van ons.xx

  • 11 April 2012 - 10:17

    Truus:

    Wauw Eline wat weeer een geweldige ervaringen heb je opgedaan, zie het gewoon allemaal voor me, en ja je moet er wat voor over hebben, dus die muggenbulten neem je maar voor lief ( grapje ). Wat ben je toch een bofkont om zo te mogen genieten van alles wat dat prachtige land je te bieden heeft, krijg ook zin om zo in het vliegtuig te stappen en je op te zoeken. Lieverd geniet van je laatste twee weekjes en onderneem alles wat in je vermogen ligt om volop te genieten, want voordat je het weet sta je weer op Nederlandse bodem en is alles een grote onuitwisbare en onvergetelijke herinnering. liefs dikke knuff, Xjes

  • 11 April 2012 - 12:08

    Guido:

    Hee Eline,
    Klinkt allemaal goed als ik ut zo lees!! En wat kom je al weer snel terug?? Bai de wee, stel je bent in mei jarig en stel ik weet niets als cadeau en stel dat jij nu geldgebrek hebt en stel dat ik verjaardagsgeld overmaak op jouw bankrekening, kan ik dan stellen dat dit bedrag binnen een of twee dagen later voor jouw beschikbaar is, en dat dit ook een prima idee is voor pizzas's en bier te bekostigen of een kangaroe of andere souvenirs aan te schaffen gedurende je laatste weekjes down under???...? liefs van je oompie!

  • 11 April 2012 - 13:25

    Jackelien:

    hihi geweldig om te lezen wat voor leuke (en minder leuke, arme geplette muggen haha) dingen je daar doet!! nog even en je hebt iedereen overtuigt om ook naar Australië te gaan! :D vind je het jammer dat je ´alweer bijna´ teruggaat, of vind je dit een perfecte tijd om in Australie geweest te zijn? dikke kus van mij! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Eline

Actief sinds 11 Jan. 2012
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 21900

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 07 Augustus 2015

Theewaterkloof Zuid-Afrika

06 Maart 2012 - 27 April 2012

Australië 2012

Landen bezocht: